HTML

Enschede-i élet

Enschedeben töltött erasmus-os hónapok

Friss topikok

  • Roli: És miért kell látnia red light district-et mindenkinek? Részletezd! :D (2008.04.15. 22:51) Amsterdamban
  • gklka: Köszönjük :P A képek jók amúgy :), képriport az rulz. (2008.04.11. 01:33) Bank again
  • gklka: Hát, szerintem azért a BME pár nagyságrenddel szebb :) (2008.04.11. 01:32) Egyetem
  • Roli: Írj már valamit, így hiába csekkolom a blogod! :) Biztos egyfolytában füvezel, azt nem érsz rá. Ez... (2008.03.13. 02:43) Sörváltó
  • Gábor: kössz a linket, de azt az oldalt próbáltam elsőnek. Ezek ilyen custom helyi modellek, de azóta már... (2008.03.04. 05:41) Képek Gábortól :)

Linkblog

Ügyintézés

2008.02.19. 22:31 vekony

Mint minden országban itt sem könnyű az ügyintézés, de szerintem itt még azonkívül is külön rám jár a rúd. Igazából az angollal nincs baj, hanem azzal van, hogy mindenki mutogat másvalakire.
Kezdjük a nettel. Már irtam róla, hogy nem volt egyszerű menet, mert elvileg ez úgy működik, hogy a megkapott diák számmal tudnak regisztrálni neked netet. Na mivel ezt kb. 15en nem kapták meg a beiratkozáson, köztük én sem, ezért nem volt ugye net. Aztán jött a pár nap várakozás, mivel azt mondták, hogy e-mailen megkapjuk a diákszámot. Na de jó ember, hogyan nézzem az e-mailemet, ha nincs netem. A válasz, hogy lehet a könyvtárban.(Igazából ott is kell a diákszám meg jelszó, de ha elmondod a problémádat akkor végülis megoldják). Csak nem kaptam e-mailt, úgyhogy mentem megint személyesen, hogy miújság van a számommal. Hát mondták, hogy a rendszer teljesen összeomlott, amit amugy sem ők intéznek és nekik is csak elküldik meg mittudom én, szóval majd csak a jövőhéten lesz. Na mondom akkor mi lesz a nettel, mert ugye nem két forint hazatelefonálni. Na ekkor tudom meg hogy lehet a könyvtárba ideiglenes számot kérni a net regisztráláshoz.(Na ezt nem tudták hamarabb mondani.) Megkaptam az ideiglenese számot, utána mentem a net felelősökhöz, akiknek odaadtam a laptopot hogy csináljanak netet nekem. Meg is csinálták, de még ők sem tudtak róla, hogy van ilyen ideiglenes szám.(Na mondom jó a rendszer itt is.)
Igazából ez a szám is egy hétig jó, ugyhogy már voltam újat kérni, bár persze ez sem volt egyszerű, de végülis megoldódott. Szóval a net így kipipálva.
A diákszámot még mindig nem kaptam meg, szóval megyek érdeklődni, hogy mi van már ezzel. Közlik, hogy hát nem olyan egyszerű ez, és nem ők tehetnek róla, de nem lesz még jó darabig, úgyhogy majd valamilyen ideiglenes számot fogunk kapni e-mailen. Azért volt már fontos ez a szám, hogy az itteni neptunra belépjek, hogy legalább csinálhassam a házit, meg az anyagot elérjem. Na várom az e-mail-t, persze, hogy nem jött semmi.De már más megkapta. Na megint megyek be, de csak üzenetet tudtam hagyni (már két e-mail cimet is megadtam)Ugyhogy vártam de még mindig semmi. Megint megyek, hogy mi van már a számmal,( mert már lassan házit kell leadni). Hát mondja, hogy már mindenkinek kiküldte az ideiglenes számot, csak nekem nem, mert nem tudja elérni az én karomnak a felelősét, úgyhogy valaki mást kell kerítenie aki el tudja intézni, úgyhogy még várnom kell. Na de ekkor már elég ideges voltam, úgyhogy mondtam neki hogy ez igy nagyon nem lesz jó. Mondta, hogy nem tud mit csinálni, ennél hamarabb nem lesz, mert most indult el a folyamat.(Nem tudom miért tart ez napokig). Végül abban maradtunk, hogy amint van valami lehozza a szobámhoz.(Már érezte, hogy nagyon nem tréfás a dolog.) Végül eltelt két nap és lett ideiglenes számom és mehettem az itteni neptunra. Mivel a kurzus felvétel lejárt, ezért még egy e-mail a kari koordinátornak, hogy vegye fel nekem a tárgyakat, és még egy fél nap és már láttam is a házikat.(Még nem örültem soha igy hogy láthatom a házijaimat) Az itteni neptun kipipálva.
A bankszámla nyitás szintén nem egyszerű dolog itt. Még mindig nincs bankszámlám, és kiknek nincs szerintetek, hát a magyaroknak. Mert mi egy problémás ország vagyunk és igazolni kell az otthoni lakhelyünket. Amit az itteni egyetemtől kell kérni.(Nem tudom mi köze hozzá) Na de mondjuk a bankban, hogy van ilyen lakcim kártyánk, ami pont erre jó. NA de mondják, hogy az nem az igazi, mert az egyetemnek van valami nyomtatványa amit ki kell tölteni és akkor azzal igazoljuk az otthoni cimünket és akkro már lesz bankszámlánk és majd szolnak telefonon, de hát azóta is szólnak. Pedig ott is voltam már vagy háromszor legalább. Ugyhogy a bank még nincs kipipálva.
Szóval összegezve lehet, hogy hollandia fejlettebb orszáb mint mi, de az ügyintézés ugyan olyan szar, mint otthon.(Bár csak lehet hogy én vagyok ilyen isteni szerencsés, vagy nem tudom.)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vekonyn.blog.hu/api/trackback/id/tr49346396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rolee 2008.02.21. 19:20:44

Szerintem te valamit rosszul csinálsz. Tolj egy jointot, és sokkal jobb lesz minden, és nem fogsz annyit idegeskedni. :) Fogadjunk a többiek is így csinálják, és szarnak az ügyintézésre, azt ép ésszel ugyse lehet elviselni.

Tamás 2008.02.22. 17:46:01

Hát Norbikám ez totális szopás a jávából :s. Majd csak leszáll rólad ez a rontás, vagy mi a szösz van veled :). Azóta sikerült valamit előre jutnod ez ügyekben? Tényleg jó csajok vannak? Na jó persze, hogy ő lesz az egyetlen aki (V)... de azért csak megnézed őket :).

vekony 2008.02.25. 15:05:25

Az ügyintézés azért fontos, mert nem két forint ez az itt lét. Ha csak nyaralnék, akkor valóban szarnék bele, de itt azért többről van szó.

Nem tudom, miért vagytok így oda a fűért,(mintha otthon állandóan azt szívnátok). Igen lehet venni legálisan, de egy jointra való kb 7-10 euro minőségtől függően, ami azért szerintem nem kevés, szóval nem lóg mindenkinek a szájából a joint.

A holland csajok szinte mind szőkék, de mivel ez is műszaki egyetem, ezért nem vagyunk elárasztva itt sem velük. Amúgyis az ilyen erasmus találkozokra szoktam menni és beszélgetni, ott meg mindenféle nemzetiség van, amit csak szinte el lehet képzelni.

Gabriella 2008.02.26. 14:58:23

En eppen hasonlo cipoben jartam itt egy honapja, az adoszam kikeresevel: az adohivatal kuldott az onkormanyzathoz, az meg vissza az adohivatalhoz...hmm. nos most megint itt vagyok, es ujbol probalkoztunk, es most mar legalabb az adohivatal elkulkdott almeloba (asszem:-)))
süti beállítások módosítása