HTML

Enschede-i élet

Enschedeben töltött erasmus-os hónapok

Friss topikok

  • Roli: És miért kell látnia red light district-et mindenkinek? Részletezd! :D (2008.04.15. 22:51) Amsterdamban
  • gklka: Köszönjük :P A képek jók amúgy :), képriport az rulz. (2008.04.11. 01:33) Bank again
  • gklka: Hát, szerintem azért a BME pár nagyságrenddel szebb :) (2008.04.11. 01:32) Egyetem
  • Roli: Írj már valamit, így hiába csekkolom a blogod! :) Biztos egyfolytában füvezel, azt nem érsz rá. Ez... (2008.03.13. 02:43) Sörváltó
  • Gábor: kössz a linket, de azt az oldalt próbáltam elsőnek. Ezek ilyen custom helyi modellek, de azóta már... (2008.03.04. 05:41) Képek Gábortól :)

Linkblog

beiratkozás

2008.02.09. 12:09 vekony

Vasárnap délre mentünk beiratkozni az egyetemre, illetve minden formai cuccot elintézni. Hát az a minden nem lett sok minden, de majd leírom azt is. Az elején kaptunk ebédet, na de el kell mondani, hogy a hollandok nem esznek ebédre csak hideg kaját és estére esznek meleget. Szóval ez az ebéd elmondható nekünk magyaroknak mint egy jó kis reggelinek.(de legalább ingyen volt.)
Itt is csoportokban voltunk, először nekünk egy kis izelítőt adtak a holland kultúrából, elmondták a biciklizés szabályait (végülis nem késtek el vele, mert előző este biciklivel jöttünk el a rendőrök mellett kivilágítatlanul. Még jó, hogy nem állítottak meg, mert állítólag 20 euro a büntetés), amúgy mindenhol van bicikliút és van olyan hogy a főúton jövő kocsi ad elsőbbséget a keresztben áthajtó biciklisnek. (Hát mi még messze állunk ettől a felfogástól, de majd talán egyszer ugye, amikor nálunk is lesz talán euro:)) Megtudtam, hogy itt nem csak a fű legális, hanem az eutanázia is. (Elég liberális ország de ezt tudtuk. Szerintem itt lassan majd az apácáknak is lehet gyerekük, vagy én nem tudom.) Aztán volt egy kis kóstoló a helyi speciális ételekből. Javarészt ehető volt minden, kivéve egy fekete cukorkát. Nem is nevezném cukorkának inkább ilyen széndarabocska, ami nem elég hogy mentolos volt, de sós is. Volt aki hanyat homlok menekült a kukához. Norbika leküzdötte, de nem kis erőfeszítéssel.
Ezután mentünk papírokat intézni. Beszédték az útlevelet, amit regisztrálnak a hivatalba. Aztán megkötöttük a szerződést az acasával.(Ez intézi a campuson a szállásokat). Az árak olyan 270 eurotol kezdődnek, és jó előre jelezned kell neki. Kb. nem sokkal azután hogy leadtad a jelentkezést az erasmus irodába. Egyébként erre az egyetemre külön kell küldeni még a saját jelentkezési cuccukat, szóval nem elég otthon jelentkezni. Egyébként minden hasznos cucc a jelentkezésről itt megtalálható:
itt
A szerződés megkötésétől kezdve pedig 14 napon belül kell fizetni.(én még nem fizettem)
Ezen a linken nagyon sok hasznos tanács van és mindent meg lehet tudni innen kiindulva.
Az acasa honlapja pedig:
itt
Itt meg lehet tudni az árakat a campuson lévő lehetőségekről és a városban lévő szobákról. A városban olcsóbb szállások vannak, de gondolom nehezebb is elintézni, és elég messze van azért.(kb fél óra biciklivel)
Visszatérve a regisztrálásokhoz, kaptunk sim-kártyát tök ingyen, úgyhogy van holland számom és kaptunk még egy kártyát amivel kedvezmény van a sörre az itteni egyetemi bárban 2230tól 2330ig. (Ez a happy hour, ami azt jelenti, hogy 50% kedvezmény van a sörre, így olyan otthoni áron lehet sört inni.) Viszont a legfontosabbat nem voltak hajlandóak adni, student numbert. Volt néhány ill. még van is aki nem kapott student numbert, ami a legszükségesebb az itteni egyetemen. Úgyanis ezzel lehet account-ot kapni, amivel lehet netet regisztrálni, és könyvtárat használni és a teletopra bejutni. A teletop az itteni neptun, annyival tud többet, hogy ezen keresztül adják ki a házikat és itt kell nekünk is minden munkánkról beszámolnunk és az anyagok is itt vannak fenn. Na ez még ugye nekem még nincs, úgyhogy fogok kapni a teletophoz is valami ideglenes hozzáférést, és így van netem is, hogy ahhoz is könyörögtem egy ilyen ideiglenet account-ot, elvileg így van netem néhány napig, de majd meglátjuk meddig lesz.
Este volt egy közös vacsora (sültkrumpli, meg hús, meg saláta), utána meg megint csoportterápia. Ilyen szokásos hülye játékok (kötött szemmel  kellett etetni egymást, egy kigyóuborkával szalomozni a lábad között, vagy szádban lévő kanálon tojással rohangálni, és még ilyen hasonló vicces játékok).

Kicsit irok a szobáról, meg ahol lakom. Matenweg utcában lakom a campuson egy kb 10 nm-es szobába. Elég tiszta volt mikor megjöttem, kaptam huzatot és ágynemüt, van egy szekrény meg egy nagy asztal és van csap a szobához. Ja meg padlószönyeg. A wc-t meg  a zuhanyzot 3an használjuk. Van mellettem egy román sárc (nem tud magyarul, és valamelyik este átbeszéltük a jó kis magyar-román testvéri barátságot, meg a határokat, meg a trianonos dolgokat. :)) A másik szomszédom pedig finn, aki Phd-n van itt kinn. Aztán van egy konyha ahol tálak, evőeszközök, tányérok, poharak, meg edények vannak, és lehet főzni. Ezt használjuk 6an, mert ilyen L alakban van egy ilyen tömb és a másik 3 szobában van két banglades-i meg egy spanyol. A spanyolt még nem láttam, a bangladesieket meg nem értem.:) Van a konyhában hűtő, meg tűzhely, meg tv meg szekrények meg asztal, meg szék. Amúgy elég nagy de lehetne tisztább is.
A szobáról képek:

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vekonyn.blog.hu/api/trackback/id/tr5332271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alpi 2008.02.09. 18:43:29

Majd rakhatsz fel 1-2 képet a szobádról meg a koliról is;). Ja meg majd az egyetemről is:).
Amúgy ez az esti kajálás pont az ellentettje annak, ami az egészséges, de sebaj:).

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.09. 20:22:29

Jah, azt esti kajáról nekem is ez jutott eszembe. A képeket én is támogatom.

A román sráccal angolul megbeszéltétek a trianoni kérdéseket? Nem mondom, így lehet igazán angolt tanulni :D.

Rolee 2008.02.10. 20:59:01

És mit mondott a román arc? Autonómiát Erdélynek? :)
Milyen a holland sör? A belga kurvajó azt tudom.
Egyszemélyes szobák? Jó ugy lakni? Az ablak kívülről tök tükör? Az a hátsó ajto a budi? És mindkét irányból külön zárható v mi?
Ne az ablakkal szembe fényképezz legközelebb.
Ja meg kűggyé füvet. :)

vekony 2008.02.10. 21:55:01

Mennyi sok bajotok van nektek.:)
A román sráccal átbeszéltük a 20. századi történelmünket nagyvonalakban. Hogyan is alakult ez a határ dolog.
A sör az egész jó, bár eddig csak ezt az egyet ittam.Grolsch-nak hivják, de olyan krákogással ejtik a hollandok, hogy mindig röhögök rajtuk.
Csak egy személyes szobák vannak. Itt más nincs, és a hollandok nem is tudják elképzelni másképp.
Hogy jó-e, arra azt mondom van előnye bőven, meg azért hátránya is.
A hátsó ajtó megy egy helyiségbe ahol van a budi meg a zuhanyzó, ezt használjuk 3an.
Csak a szobából zárható.
A fényképpel nem tudom mi a baj, legalább rajta vagyok egyszer én is. Nem volt kedvem odébb tolni a biciklit.
Füvet még nem kérdeztem, hogyan lehet szerezni, de majd bepótolom.

Alpi 2008.02.10. 22:11:47

Nekem tetszik a tukros kep, legalabb Norbit is latjuk:). De ez a tegla berakas eleg erdekes:). Meg az a vas asztal, sztem Karman szoba szebb:D. De persze ez is tuti, meg jo, hogy egybol ki tudsz menni agyat szelloztetni, ha mar eleged van... Persze masik kerdes, hogy az tenyleg mennyire tukor, mert ha kinntrol benn csekkoljak, hogy mit csinalsz, akkor mar gazabb:). Foleg este, ha egeted a lampat, kesz valo villa:).

vekony 2008.02.10. 22:22:49

Van két bazi nagy fekete függöny amivel vígan be tudom húzni az ablakot hogy ne lássanak be.
Ez semennyire nem tükör egyébként, csak reggel idesütött a nap(hát ilyen vicces ez az optika ugylátszik)
A tégla berakás meg szerintem is elég börtön feeling, de hát ez van, annyira azért nem vészes.

Alpi 2008.02.10. 22:26:30

Ja igen, a fuggony... :D Hogy mik vannak?:D:)

Rolee 2008.02.10. 22:41:02

Az első két képre mondtam, h nem jók. Rossz a beállitás, inkább a kilátásod látszik nem a szoba. Bár az is érdekes. :)

A budiban meg akkor bízol abban, h a bangladesi arcok is kopognak jó európai modjára, és nem nyitják rád az ajtot 3 felől?

Jó blogot írni mi? :P Jönnek a kritikák meg a hülyeségek kommentbe. A vége úgyis az lesz h kikapcsolod,... vagy küldesz füvet.

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.10. 22:53:08

Nekem kurvára bejön ez a szoba. Főleg az tetszik, hogy ki tudsz menni szellőzni, kiülni esetleg, ...

Itt ilyen miért nincs?

vekony 2008.02.10. 22:56:20

Nem vagyok fotómüvész, ugyhogy nézd el nekem a képbeállítást, meg ilyeneket:)
Bangladesiek nem fognak rám nyitni, mert a finnel meg a románnal vagyok együtt, és amugyis van az ajtókon külön zár.
Hát írok, mert kértétek (amúgy csomó idő),meg válaszolok is szívesen.
De ha már végképp nem lesz időm, akkor már nem írok, meg nem válaszolok senkinek:)

Alpi 2008.02.10. 23:23:55

Ez tenyleg tok jo,h ki tudsz menni szellozni. Szaros karmanban en mar annak is orulnek, ha lenne egy sima udvar 1-2 paddal, ahova kiulhetsz nyaron a 40 fokos meleg alatt a fak arnyekaba... Sweet dreams:)
süti beállítások módosítása