HTML

Enschede-i élet

Enschedeben töltött erasmus-os hónapok

Friss topikok

  • Roli: És miért kell látnia red light district-et mindenkinek? Részletezd! :D (2008.04.15. 22:51) Amsterdamban
  • gklka: Köszönjük :P A képek jók amúgy :), képriport az rulz. (2008.04.11. 01:33) Bank again
  • gklka: Hát, szerintem azért a BME pár nagyságrenddel szebb :) (2008.04.11. 01:32) Egyetem
  • Roli: Írj már valamit, így hiába csekkolom a blogod! :) Biztos egyfolytában füvezel, azt nem érsz rá. Ez... (2008.03.13. 02:43) Sörváltó
  • Gábor: kössz a linket, de azt az oldalt próbáltam elsőnek. Ezek ilyen custom helyi modellek, de azóta már... (2008.03.04. 05:41) Képek Gábortól :)

Linkblog

előadások

2008.02.09. 20:04 vekony

Írok egy kicsit az órákról, hogy mit tanulok, meg itt milyen a rendszer.
Szóval először is itt egy szemeszter 2 részből áll. Tehát itt ilyen negyedévek vannak. Tehát 8 hét tanítás és 2 hét vizsgaidőszak, aztán megint 8 hét tanítás és 2 hét vizsgaidőszak. Egy ilyen negyedévre 3 kurzus van rendszerint, ugyanis igy van 15 kredited. Általában minden  kurzuson van egy-két házi ami kötelező és aztán mehetsz vizsgázni. Valamikor csoportban is kell dolgozni de ez nagyon változó, érdemes a tantárgyakat innen összevadászni:
itt
Ahogy eddig észrevettem az előadás itt ilyen kiegészítés az otthoni tanulásnak, tehát rengeteget kell itthon tanulnia az embernek, és sokat olvasnia. Minden tantárgyhoz tartozik egy könyv és végülis azt vesszük végig 12 előadás alatt. De nem ilyen füzetecskékre kell gondolni.:) és emelett vannak a házik. Szóval elvileg egy tantárgyból szerintem tanulnak itt annyit mint mi, csak negyed év alatt, aztán a másik tantárgyat megint negyedév alatt.
A tanárok változóan beszélnek angolul (persze mindenki jól beszél, csak nem mindegy milyen akcentussal). Szóval összességében meg lehet őket érteni, főleg ha vetít is mellé. (Eddig mindig vetítettek.) Bár az első óra az elég érdekes volt, mert azt sem tudtam mit keresek itt, de aztán belejön az ember.(Többé kevésbé)
Szóval minden tantárgyhoz van könyv és el is várják, hogy elolvasd, csak az a bökkenő, hogy marha drága, és két hét a megrendeléstől míg megjön a boltba (legalábbis az enyémek). Aztán van könyvtár, ahol tegnap voltam, ahol elvileg lehet ezeket a könyveket olvasni, csak nem lehet kikölcsönözni. Egyébként más könyvet is csak kölcsönözni 3 hétre lehet. Naszóval elmentem tegnap délre a könyvtárba, hogy olvasok egy kicsit (hát nem így lett). Először nem tudtam a rendszert és csak szétnéztem, hogy mi merre van és milyen csoportosításban, bízva benne hogy majd egyedül megtalálom. Fél óra után megyek a nőhöz, hogy segítsen már. Akkor elmagyarázza nekem, hogy interneten rá kell keresni. Mondom neki a könyveket, de nem találja a neten. Kéne az ISBN szám, na valahogy a netről összeszedem a három könyvem számát, aztán ad egy kódot ami alapján meg lehet találni a könyvet a polcokon. Na Norbika elindul ezzel a kóddal a polcok felé. Persze, hogy nem találom, mert vagy nincs olyan számú könyv, van nem az volt. Na ott ült egy foszer, akitől mondom segítséget kérek, és hát persze, hogy ő sem tud segíteni, mert nem talál ő sem ilyen kódú polcot. Na megyek vissza a nőhöz, hogy jöjjön velem. Jön is de hát persze, hogy nem találtunk egyet sem a háromból meg. Illetve egy könyvet megtaláltunk, de az meg nem az volt. na akkor újra megyünk az internetre, megnézzük a könyveket, hát teljesen rossz kódokat adott. Újra leírom a polcok kódjait, és elindulok megkeresni. Az előbbi foszer meg megszólít, hogy honnan vagyok hát mondom neki "from Hungary", mondja nekem hogy akkor "szia". Szóval magyar volt a srác, matematikus, aki kinn dolgozik valami kutatáson. Na nem is ez a lényeg, megyek a könyvespolcokhoz, elvileg a jó könyvkódokkal. Szóval 3 könyvből kettő nem az volt és a harmadik kód meg nem létezett, de a könyvet elvileg csak olvasni lehetett ott, de senkit nem láttam aki olvassa. Szóval megyek a nőhöz, hogy itt valami nagyon nem jó, aztán vele újra végigcsináltam a dolgokat, hogy bebizonyítsam, hogy itt valami szar van a palacsintába, szóval 2 óra keresés után arra jutottam, hogy menjek vissza hétfőre és akkro talán lesz könyv.
Na ennyit a könyvtárról.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vekonyn.blog.hu/api/trackback/id/tr68332769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gklka · http://gk.lka.hu 2008.02.10. 14:00:32

És milyen tárgyak vannak?

(Az URL-eket meg belinkelhetnéd :))

vekony 2008.02.10. 14:55:18

amit én vettem fel:
aspect oriented programming
mobile and wireless networking
coding theory
xml and databases
xml technology
business integration with web services

egyébként a linken pontosan meg van hogy miket lehet tanulni, milyen negyedévben, és milyen időpontban.

gklka · http://gk.lka.hu 2008.02.10. 14:59:03

Hmm.. Érdekesnek hangzanak :) A linkeket meg köszi!

Majd ha esetleg lesz kedved/időd/energiád lőhetnél pár képet a városról és az egyetemről is, engem érdekelne. :)

Rolee 2008.02.10. 21:03:37

Meg kűggyé füvet.

Alpi 2008.02.10. 22:25:00

Egyebkent ok egy negyedev alatt 3 konyvet vagnak be, mi felev alatt 6ot:). Az ido sztem meg mind1, mert mi is 1 honap alatt toljuk le a 6 targyat, vizsgaidoszakban:)
S akkor ezek szerint no zh, only hazik? Amugy ez nem rossz strategia, legalabb folyamatosan haladsz az anyaggal. Bar igy sajnos tobbet kell vele foglalkozni, zh-ra eleg par nap es par honapig megint csond van:D

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.10. 22:49:59

Sztem jobb a hollandok rendszere, a 3 tárgy, de dupla intenzitással. Sokkal jobban megtanulod sztem a dolgokat.

Nálunk félév közben lófasz sem zajlik, vizsgaidőszakban meg szívsz mint állat, ráadásul nem is marad meg az anyag nagy része.

vekony 2008.02.10. 23:00:40

Hát én nem tudom melyik a jobb, majd a végén megmondom:)
Még azt sem tudom, hogy mi a házi, mert még nem tudok a neptunukba belépni, mert nincs student numberem. A könyvtárból nem tudtam könyvet kivenni, szóval eddig még ha akartam volna sem tudtam volna tanulni. De szerintem pár hét múlva többet tudok majd mondani.

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.10. 23:06:56

"ha akartam volna sem tudtam volna tanulni"

ez tetszett :D

gklka · http://gk.lka.hu 2008.02.11. 01:21:40

Ja még valami: Küldj füvet Rolee-nak, mert szemmel láthatóan nagyon kell neki! :)

süti beállítások módosítása