HTML

Enschede-i élet

Enschedeben töltött erasmus-os hónapok

Friss topikok

• Roli: És miért kell látnia red light district-et mindenkinek? Részletezd! :D (2008.04.15. 22:51) Amsterdamban
  • gklka: Köszönjük :P A képek jók amúgy :), képriport az rulz. (2008.04.11. 01:33) Bank again
  • gklka: Hát, szerintem azért a BME pár nagyságrenddel szebb :) (2008.04.11. 01:32) Egyetem
  • Roli: Írj már valamit, így hiába csekkolom a blogod! :) Biztos egyfolytában füvezel, azt nem érsz rá. Ez... (2008.03.13. 02:43) Sörváltó
  • Gábor: kössz a linket, de azt az oldalt próbáltam elsőnek. Ezek ilyen custom helyi modellek, de azóta már... (2008.03.04. 05:41) Képek Gábortól :)

Linkblog

Megérkezés Enschede-be

2008.02.09. 11:00 vekony

Leírom az utazás részletetit, meg a tapasztalataimat, hogy legyen valami értelme is ennek, na meg majd jó lesz az erasmus beszámolóba is valami.

Ha valaki Enschede-be akar utazni Budapestről, (mint pl. Norbika, mint erasmus student), akkor talán a WizzAir-rel repülni a legjobb Eindhoven-be mert ez a legolcsóbb (főleg ha hajnalban indulsz és még időben vetted a jegyet, és még szerencséd is van. Nekem 7 ropiba fájt, de ahhoz képest hogy majdnem ennyiért megyek returnba haza pestről, marha olcsó). Amsterdamba közvetlen járat baromi drága, átszállással fapadossal még mindig drágább mint Eindhoven-be. Aztán Enschede kb. ugyanolyan messze van mindkét helytől, és egyszer kell átszállni mindkét esetben. A vonatok nagyon pontosak, szóval nem kell félni az átszállástól, mint otthon a jó magyar sztrájkolós vasút esetében. A vasút honlapja, ha valakit érdekel:
itt
Ezen meg tudsz nézni mindent, ami kell neked. Kedvezményt pedig úgy lehet igénybe venni, ha veszel valami kártyát kb 50-60 euroért és akkor 50% engedmény van minden utazás esetén, de ezt még nem tudom pontosan, még túl sokat nem kellett utaznom itt vonattal. A helyi buszokkal pedig úgy tudsz utazni minden holland városban, hogy van egy egységes ún. strippen kaart, ami kb 7 euro és 15 zónát tudsz vele menni és ez jó minden holland várorsban. A sofőr bácsi meg lepecsétel annyi zónát, amennyi kell neked. Persze itt mindenki tud angolul, úgyhogy nyugodtan beszélhetsz a sofőr bácsinak. (vagy akár egy takarító néninek, ahogy én tettem valamelyik nap)

A  másik dolog, hogy  útközben találkoztam  egy bme-s évfolyamtársammal, aki szintén idejött tanulni félévre, aki szintén ezzel az utazási kombóval jött mint én. Tökjó, hogy "tájékoztat" ilyenekről az erasmus iroda. Szóval vele érkeztem meg  az egyetem  főépületébe, ahol a portásbácsinak igazoltuk magunkat (igen ő is tudott angolul) és hívta az erasmus mentorokat. (Ők segítik a beérkező erasmus-osokat, programot szerveznek az első pár napra, meg segítenek mindenben.) Meg is jöttek, és közlik velünk, hogy mi lenne ha csatlakoznánk hozzájuk a várostúrára, meg biciklivásárlásra. Mondtuk, hogy jól van, de hova rakjuk a csomagot? Hát mondták hogy hagyjuk itt, a portásbácsi vigyázz rá. Hát mint jó magyarok a táskákat ott hagytuk, de a laptopot nem mertük, szóval cipeltük egész nap magunkkal. Kb. voltunk vagy 10en, bemutatkozott mindenki meg hogy honnan van, de igazából csak a jó kis brazil szappanoperából ismert neveket (Patricia, Carlos) jegyeztem meg. Beszéltem, (na jó főleg mutogattam, meg magyaráztam) két Hong-Kong-i lánnyal, akik szintén infósok (mi más). Aztán letámadtuk a bicikliárust, akinek szerintem most volt élete legnagyobb üzlete (bár lehet ez van minden szemeszter elején), mert felvásárolták a használt, rozoga biciklieit. Na de hozzá kell tennni, hogy itt anélkül nem lehet létezni. Nincs olyan hogy nincs biciklid. Pl. a vasútállomás melleti parkolóban csupán "egy-két" bicikli áldogált. Erről csináltam képet, de az istennek nem bírom feltölteni.

Ha meg szar a biciklid, akkor meg nem lopják el.:) Szóval "baráti" áron mindenki vett 75 euroért biciklit (mindegyik ennyibe került). Aztán betekertünk a városba, a várostúrára. Mivel itt mindenki biciklivel jár, ezért nem autóparkolóházak vannak, hanem biciklitároló garázsok. Ahova, ha bemész kapsz valami számot, amit el kell rakni, meg ragasztanak a biciklire is, és elvileg vigyáznak rá, ráadásul tök ingyen van. (mi éjfélkor mentünk érte, és még akkor is nyitva volt.) Ezután valahogy nagyon sokan lettünk, kb 50-60an, gondolom itt találkozott minden kisebb csoport. Ekkor kiscsoportokban bejártuk a várost, minden csoportba volt két mentor és ahogy mentünk, úgy meséltek a helyekről. (Na jó főleg a kocsmákat mutatták meg, a templom meg a kultúrális helyeket felolvasták a papírról).
Kb. a két órás túra után kaptunk vacsorát valami pizzériázóba, aztán mentünk "csoportterápiára", ahol mindenféle hülye játékkal kell megismerni egymást (lásd gólyatábor). A vicc az egészbe, hogy valami tornaterembe mentünk, ahova először nem tudunk bemenni mert nem volt jó a kulcs, de hoztak mégegy kulcsot de az sem volt az igazi, de aztán valahogy csak bejutottunk.
A csoportterápia után meg mentünk kocsmatúrára. Ezzel nem lett volna baj azt leszámítva, hogy Norbika 3 órakkor kelt és utazott egy csomót és egész nap cipelte a laptopját, szóval úgy hiányzott már ez nekem, mint léggömb árusnak a nyilzápor, de hát ha menni kell akkor menni kell. A harmadik kocsma után azért mondom mostmár megkérdem, hogy ma egyáltalán hazafogunk-e jutni. Végülis valamelyik főmentorral visszatekertünk a campusra. A csomagom még meg volt hálistennek, aztán bemutatta a szállást a mentor, hogy mi merre van, meg hogy működik itt minden, aztán miután elment úgy kidöltem mint aki még sosem aludt. A kocsmához még annyit, hogy kaptam két euroért egy pohár sört a leggagyibb csapolt helyi olcsóságból, szóval van egy olyan érzésem, hogy nem itt fogok berugni.:)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.09. 17:20:27

Ez a biciklis kép nagyon kemény. Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz ilyen pl. Pesten. :D

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.09. 17:25:04

Látom a képen, hogy nem nagyon kötik le a bicikliket. Ezeket naponta váltják az emberek, vagy ennyire nem lopnak?

Esetleg ha valaki ellopja a tiédet, akkor lopsz helyette egy másikat?

vekony 2008.02.09. 17:50:34

Speciális lakatuk van ami alap felszerelés a biciklihez. Nem is lakat, hanem ilyen zárszerűség, ami megfogja a hátsókereket, ha lezárod. De ezenkívül van aki még odaköti. Azt mondják van lopás bőven, úgyhogy mindig le kell zárni.

Alpi 2008.02.09. 18:38:09

Jó ez a biciklis kép, arra lennék csak kíváncsi, hogy ott hátul, ahol még több van egymás mellett, mit csinál az, aki a fal mellettit szeretné kivenni?:)
Megfejtéseket/ötleteket írhattok kommentbe:).

Pálesz · http://blog.palesz.net 2008.02.09. 20:24:07

Felülről, a peron mellől kihúzza.

gklka · http://gk.lka.hu 2008.02.10. 01:14:51

Pont erre gondoltam én is :P

Rolee 2008.02.10. 20:47:49

Sztem egy BANZAIII kiáltással beveti magát a bicajok közé egy lángvágóval, vagy STIHL benzinmotoros fémdarabolóval felszerelkezve és addig dühöng habzó szájjal, kaján gonosz kacaj, és a többi tulajdonos felmenőinek illetlen jelzőkkel kísért folyamatos felemlegetése kíséretében, amíg meg nem találja a sajátját, vagy el nem fogynak a bringák mert belefeledkezett az őrületbe.

Vagy fütyörészve hazasétál.

Alpi 2008.02.10. 22:13:30

Ha valaha megyunk bicajozni es Roli is jon szoljatok, hogy ne zarjam kozel a bicajahoz az enyemet:D.

vekony 2008.02.10. 22:24:08

Úgy érzem ez a bicajos kép mindenkit sokkolt:)