HTML

Enschede-i élet

Enschedeben töltött erasmus-os hónapok

Friss topikok

  • Roli: És miért kell látnia red light district-et mindenkinek? Részletezd! :D (2008.04.15. 22:51) Amsterdamban
  • gklka: Köszönjük :P A képek jók amúgy :), képriport az rulz. (2008.04.11. 01:33) Bank again
  • gklka: Hát, szerintem azért a BME pár nagyságrenddel szebb :) (2008.04.11. 01:32) Egyetem
  • Roli: Írj már valamit, így hiába csekkolom a blogod! :) Biztos egyfolytában füvezel, azt nem érsz rá. Ez... (2008.03.13. 02:43) Sörváltó
  • Gábor: kössz a linket, de azt az oldalt próbáltam elsőnek. Ezek ilyen custom helyi modellek, de azóta már... (2008.03.04. 05:41) Képek Gábortól :)

Linkblog

Bank again

2008.03.14. 19:24 vekony

Kérésnek eleget téve, írok valamit, de az a baj, hogy elég nehéz olyan témát találni, ami még érdekes, értelmes, hasznos, nem bánt meg senkit és mindenki olvashatja. Nem egyszerű.
De a mai nap kijelenthetem, hogy végre van holland bankszámlám. (Talán már az ösztöndíjat is meg kapom :)) Emlékeztek még vagy 2 héttel ezelőtt ott hagytam abba, hogy baj volt az otthoni magyar címünkkel. Azt még máig nem értem, hogy miért volt olyan fontos, szerintem csak ráfogták valamire, hogy elutasítsák a kérelmet. A megoldás az volt, hogy bementünk a másik nagy bankba, a Rabobank-ba, ahol mondták nekünk, hogy ők csak úgy tudnak bankszámlát nyitni, ha van sofi numberünk,(igen még egy szám, már hozzá voltunk szokva:))
Ez végülis az itteni adószám, ha ilyenünk van akkor még dolgozni is mehetünk. Na ekkor elnéztünk a városházára, mert ott adnak ilyet, már pont zártak, úgyhogy azt aznap nem sikerült elintézni. De ezután visszamentünk az ABN bankba, ahol ugye eleve próbálkoztunk. Beszéltünk az illetékesünkkel (csak ő tudja intézni az ügyet, szóval mással nincs is értelme beszélni, de egyébként már minden dolgozó megismer minket a bankban, úgy jártunk oda mint a messiás:)) Szóval mondta, hogy a lakcím kártyás igazolás nem volt jó, aztán ezután mi még vittünk be az egyetemről is igazolást, amit az erasmus iroda állított ki, de azt mondta a nő, hogy azt is elutasították és mondta nekünk, hogy próbáljuk meg a visa irodában az egyetemen, mert néhány etióp onnan hozott igazolást és az jó volt. Hát mondom ennyit a magyar EU tagságról. Na ekkor rákérdeztünk, hogy jó e ez a sofi number, na erre megörült, hogy az lenne a legjobb, mert akkor már azonnal megnyithatnánk, na mondtuk, mért nem ezt mondta az első héten. Szóval párnappal rá, először a biztonság kedvéért elmentünk a visa office-ba, hogy rákérdezzünk annál a nőnél, hogy mi a helyzet. Persze mondani sem kell, hogy a visa office csak a nem európaiakkal foglalkoznak, és róluk vannak adatai, és mondta hogy menjük át az erasmus irodába. Mi mondtuk, hogy mi már voltunk ott is és kaptunk igazolást de nem volt jó. Na erre mondta, hogy akkor felhívja a bankot. Persze hogy nem volt ott a nő, úgyhogy mondta, hogy majd küld e-mailt nekünk a válasszal, ha majd fel tudta hívni a nőt a bankba. Kornél kapott e-mailt, de persze hogy én nem (elírta az e-mail cimet), na de ez a kisebbik baj, Kornél tovább küldte a mailt. Azt olvassuk, hogy Kornélnak már meg tudják nyitni a számlát, igazából fogalmunk sincs hogy miért, de nekem még mindig szórakoznak a címemmel mert nem volt ugyanaz minden igazolt esetben. (Más volt a kártyámon, meg egy két hülyeség). Na megyünk tegnap a városházára, az legalább ment simán, kaptunk ilyen sofinumberről hivatalos igazolást, egy darab papir volt 10€ (kért Kornél is hátha jó lesz még.) Aztán mentünk a bankba. A nő nem volt benn mert csak délutános. Hazajövünk, beülök órára, megyünk megint vissza délután. Hát mondják a bankban, hogy a nőnek kajaszünete van. (Benn van 3- este 8ig, de fél5kor kajaszünete van) Na ekkor már kicsit idegesek lettünk, úgyhogy átmentünk a Rabobankba (már volt minden igazolásunk). Már lefénymásoltak mindent, aztán megkérdezi, hogy mennyire időre akarunk számlát nyitni, hát mondjuk, hogy június végéig, na akkro elmegy megkérdezni, és utána közli, hogy hát azt náluk nem lehet, mert min. 1 év a kötelező, és utána mondja, hogy  az egyetem hivatalos bankja az ABN bank, szóval menjünk oda, ott biztos tudunk nyitni ennyi időre is számlát. Gondoltuk magunkba, hogy hát persze. Na visszamentünk az ABN bankba és végülis még mindig nem tudtunk beszélni a nővel, mert appointment-je volt már (gondoltuk már nem mer kijönni), de kiküldte a Kornél papírjait, ő aláírta, lett mostmár bankszámlája, én beadtam a sofinumberes papirt, és mondták hogy jöjjek holnap. Mondtam nekik hogy hát ezt nem hiszem el, hogy nem lehet elintézni. Mondták, hogy kliens van a nőnél, mondom egész este?, mondták hogy igen. (Kicsit már ideges voltam, Kornél azért mondta, hogy nyugi.) Úgyhogy végülis ma visszamentem, de nekem is csak kiküldték a papírt (megint volt nála valaki elvileg) és aláírtam a szerződést, persze holland volt, ugyhogy akár a halálos itéletem is lehetett volna(na de már örültem, hogy van valami), meg megkérdeztem a nemzetközi átutáláshoz az adatokat, és végülis így lett pontosan 5 hét után bankszámlám. Tanács ha bankszámlát akarsz nyitni: szerezz ilyen sofinumbert, ha be vagy regisztrálva a városházára, akkor az simán megy.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vekonyn.blog.hu/api/trackback/id/tr17381202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roli 2008.03.15. 01:06:11

Mivan, már angol szovicceket találsz ki? Ilyen mayer lettél? :)
Amugy ez a bankos sztori kicsit uncsi lett. A bürökrácia nem túl izgi.
Mesélj az emberekről, szokásaikrol, van csomo külföldi, biztos vannak érdekes heppjeik, meg otthonról hozott furcsaságaik. Ezeket mindenki olvashatja.

gklka · http://gk.lka.hu 2008.03.15. 12:01:12

...és kééééérlek tagold a szöveget! :) Ilyen 50 soros bekezdéseket nem lehet elolvasni :D

vekony 2008.03.15. 19:34:33

Hogy nektek mennyi bajotok van.:)
Az a baj, hogy én is inkább csak olvasnám, mint írnám...
Általában azért írok, hogy legyen haszna, szerintem senki nem kiváncsi arra, hogy mit ettem ma. De a külföldiek heppjei az jó ötlet. Majd megírom... és még a szöveget is tagolom :)

gklka · http://gk.lka.hu 2008.04.11. 01:33:33

Köszönjük :P

A képek jók amúgy :), képriport az rulz.
süti beállítások módosítása